pasta mainתזונה שפויה במהלך השנים כמטפלת ברפואה סינית,כאמא וכאדם גיבשתי תפיסה משלי לגבי התזונה, המשלבת בין עקרונות התזונה הסינית והחיים המודרניים.

ניסחתי לעצמי את עשרת הדברות לתזונה שפויה ואורח חיים מאוזן ואני מנסה, וממליצה גם לכם, לאמץ אותם בכל עת:

  1. לתת כבוד לאוכל

    להקדיש זמן ותשומת לב לבישול ולאכילה– לאכול בישיבה, להתרכז באוכל וגם באנשים שיושבים אתנו, לנסות לא לקרוא או לצפות בטלוויזיה תוך כדי אכילה.
  2. ללעוס

    תהליך העיכול מתחיל בלעיסהוחשוב להקדיש זמן לתהליך ולהתגבר על הנטייה לבלוע מהר מדי. בהתחלה זה דורש מחשבה אבל בהמשך זה כבר בא בטבעיות.
  3. לאכול ירקות ופירות

    יש לשלב ירקות בתפריט – למעשה, לפחות חצי מהצלחת (אם אינכם צמחוניים) צריכה להיותמורכבת מירקות. מומלץ להשתמש בירקות בצבעים שונים ובצורות הכנה מגוונות. אני ממליצה לא לקלף את הירקות ולהכין ולאכול אותם עם הקליפה, כשזה אפשרי.
    הוסיפו לתפריט לפחות שני פירות ביום, וגם אותם רצוי לאכול עם הקליפה, כשמתאפשר.
  4. להעדיף אוכל מלא

    הכוונה היא למאכלים המבוססים על קמח חיטה מלא, אורז מלא, קינואה, אמרנט, דוחן, קמח שיפון מלא. באוכל מלא יש יותר ערכים תזונתיים, והוא מקנה תחושת שובע לאורך זמן . לפי תפיסתי פרוסת לחם מקמח מלא עדיפה על שתי פרוסות מקמח קל.
  5. להימנע מאוכל ריק

    אוכל ריק הוא מזון שהערכים התזונתיים שלו נמוכים. מומלץ להמעיט ככל האפשר בצריכת קמח לבן, סוכר לבן, חטיפים, ממתקים ומשקאות קלים ממותקים.
  6. לגוון

    אני חושבת שגיוון ואיזון הוא שם המשחק בתזונה. אני לא דוגלת באכילה של מזון אחד בלבד, טוב ובריא ככל שיהיה. הגוף שלנו זקוק לערכים התזונתיים הקיימים בכל מזון שאנחנו אוכלים. אני ממליצה לגוון בין מבחר הדגנים השונים, להוסיף להם קטניות שונות וירקות צבעוניים.
  7. לא לרעוב

    אני ממליצה לא להגיע למצב של רעב. לאכול 5 ארוחות ביום, בכמויות מדודות. ארוחות הצהריים והערב חשובות לא פחות מארוחת הבוקרולא כדאי לוותר גם על ארוחה קטנה מאוד ביניהן - פרי, יוגורט, גרנולה,ירקות, פרוסת לחם מלא עם אבוקדו הן רק חלק מהאפשרויות. ומומלץ להפסיק לאכול לפני שמלאים מדי. בהתחלה זה דורש אימון ומחשבה, ובהמשך זה נהיה הרבה יותר קל וברור.
  8. להתרחק מאוכל מעובד

    יש לנסות ולהימנע ככל האפשר מאוכל מעובד. תמיד עדיף לאכול משהו שהכנתם בעצמכם ואתם יודעים מה הוא מכיל.
  9. להעדיף אוכל פשוט

    אני מאמינה שבישול ואכילה של אוכל פשוטמדי יום היא הדרך לשמירה על בריאות טובה והרגשה נעימה. כך גם אפשר להתמיד בשמירה על תזונה מאוזנת. אוכל פשוט הוא אוכל עם טעמים עדינים ומרכיבים זמינים, שקל להכין אותו, ושאינו דורש שעות של עבודה – ממש כמו המתכונים בספר הזה.
  10. להתרחק מקיצוניות

    לא צריך להגזים בהקפדה על כל המצוות: אם חייבים עוגה, זה בסדר, כל עוד זה במידה. אם מתחשק אוכל שלא נחשב בריא, גם זה בסדר. אני חושבת שכמו כל דבר בחיים, אין סיבה להיות קיצוניים והכי חשוב הוא ליהנות מתהליך הכנת האוכל ומהאכילה עצמה.

ענתה בניית אתרים